10 Mudah dan Pemulihan Home Asli Untuk Pneumonia

10 Mudah dan Pemulihan Home Asli Untuk Pneumonia

Pneumonia adalah penyakit umum yang merujuk kepada jangkitan paru-paru. Ia berlaku dalam semua kumpulan umur, dan merupakan penyebab utama kematian di kalangan kanak-kanak dan warga tua dalam keadaan kronik. Tanda-tanda utama pneumonia adalah batuk yang produktif mengakibatkan lendir, sakit dada, demam, menggigil dan sesak bernafas.

Di sini, dalam artikel ini anda akan mencari ubat rumah untuk pneumonia. Ubat-ubatan ini rumah adalah mudah, mudah untuk menyediakan dan mudah untuk diikuti. Anda akan mendapat manfaat daripada ubat-ubatan ini rumah jika diikuti seperti yang diarahkan di bawah. Ubat-ubatan ini boleh diambil bersama dengan ubat-ubatan anda untuk meningkatkan kesihatan anda dan memberikan kelegaan daripada gejala pneumonia.

1. Kunyit mempunyai beberapa ciri-ciri perubatan dan digunakan secara meluas dalam merawat beberapa penyakit. Ia juga membantu dalam merawat radang paru-paru. Herba lain seperti lada hitam, halba dan halia juga memberi manfaat kepada paru-paru anda. Anda boleh mengambil herba ini dalam bentuk mentah atau dimasak.

2. Bijan juga membantu dalam merawat radang paru-paru. Menambah 15 gram biji bijan dalam air 250 ml. Tambah sedikit garam biasa, satu sudu teh biji rami, dan satu sudu madu dalam campuran ini. Makan setiap hari untuk mengeluarkan kahak dari tiub bronkial.

3. Halia adalah ubat rumah yang paling popular untuk merawat kebanyakan gangguan pernafasan. Ambil 10 ml jus halia segar, atau satu atau dua gram kering serbuk halia bersama-sama dengan madu dua kali sehari.

4. Tambah satu sudu teh madu ke dalam segelas air suam. Minum dua atau tiga kali sehari. Minuman ini mempunyai kesan yang sangat menenangkan dan melegakan gejala.

5. Campurkan sedikit kapur barus dengan minyak turpentin hangat dan memohon pada dada. Urut perlahan-lahan untuk mendapatkan bantuan daripada radang paru-paru.

6. Pesakit perlu disimpan dalam bilik yang bersih, panas dan sihat. Pastikan cahaya matahari memasuki dalam bilik pesakit.

7. Cuba untuk menjaga dada dan kaki pesakit lebih panas daripada bahagian-bahagian badan yang lain.

8. Jangan mengambil makanan yang boleh menyebabkan sembelit. Ia boleh memburukkan keadaan.

9. Untuk mendapatkan kelegaan daripada sakit dada dan rasa tidak selesa, ambil satu sudu teh jus bawang putih.

10. selasih Suci juga sangat berguna dalam radang paru-paru. Ambil jus beberapa daun segar selasih suci. Tambahkan secubit lada hitam untuk jus ini dan mengambil sekurang-enam selang setiap jam.

Penafian: pembaca artikel ini perlu menjalankan segala langkah berjaga-jaga ketika mengikuti arahan pada rawatan rumah radang paru-paru dari artikel ini. Elakkan daripada menggunakan mana-mana produk atau bahan-bahan jika anda alah kepadanya. Tanggungjawab terletak dengan pembaca dan bukan dengan laman web atau penulis.

Copyright © Ryan Mutt, Hak Cipta Terpelihara. Jika anda ingin menggunakan artikel ini di laman web anda atau ezine anda, membuat semua url (pautan) yang aktif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar