Toe Nail Kulat Menyembuhkan

Toe Nail Kulat Menyembuhkan

Mempunyai jangkitan kulat kuku boleh mengecewakan, kerana jika anda tidak menggunakan yang paling berkesan ubat kulat kuku, anda boleh mempunyai jangkitan berulang untuk hidup.

Rawatan yang terbaik untuk kulat kuku tidak menguncup satu di tempat pertama. Anda boleh mengelakkan jangkitan kulat kuku oleh:

Menjaga kaki dan tangan anda kering, mengurangkan kemungkinan jangkitan;
Menggunakan serbuk atau serbuk anti-kulat pada kaki anda selepas mandi atau mandi;
Mengelakkan kasut ketat - kecederaan kepada jari kaki adalah punca utama jangkitan;
Tidak berkongsi produk penjagaan kuku seperti gunting atau fail;
Tidak memohon kuku palsu atau pengilat;
Memakai sandal jika anda menggunakan kolam awam (dan membolehkan mereka untuk kering di antara kegunaan);
Memotong kuku anda lurus untuk bukan di sudut, dan tidak memotong mereka terlalu singkat;
Jika anda sedang mempertimbangkan ubat preskripsi untuk ubat kulat kuku, pertimbangkan ini: ubat-ubatan ini mempunyai kesan sampingan yang serius, termasuk sakit kepala, muntah, sakit perut, lumba denyutan jantung, berat badan, keletihan, sesak nafas dan bengkak kaki dan buku lali. Ubat-ubat ini sebagai ubat kulat kuku tidak kelihatan bernilai semua orang-orang gejala.
Apakah pilihan lain yang ada untuk ubat kulat kuku? Anda boleh menjalani pembedahan untuk membuang kuku dijangkiti, untuk jangkitan yang teruk atau berulang. Pilihan ini biasanya digunakan jika sebahagian besar daripada kuku rosak atau berpenyakit dan jika jangkitan berulang adalah masalah, katil kuku boleh dimusnahkan untuk mencegah kuku dari tumbuh semula. Mana-mana kuku yang dikeluarkan boleh mengambil 12 hingga 18 bulan untuk menumbuhkan kembali. Kebanyakan orang tidak memilih jenis ini rawatan, kerana ia amat menyakitkan, dan jika kuku tumbuh kembali, ia boleh menjadi cacat.

Antara lain penawar kulat kuku, anda boleh mempertimbangkan ubat rumah. Teh minyak pokok dikatakan berkesan, tetapi tidak ada kajian muktamad membuktikan tuntutan tersebut. Sesetengah orang mendakwa bahawa menggunakan Vics wap sapu berkesan, tetapi sekali lagi, rawatan ini adalah persisian pada tahap terbaik.

Terdapat beberapa penawar berkesan kulat kuku boleh didapati tanpa preskripsi yang mengandungi semua bahan-bahan semulajadi dan tidak menyebabkan kesan sampingan yang tidak diingini. Ramai daripada rawatan ini digunakan oleh beribu-ribu orang untuk merawat dan menghapuskan jangkitan kuku dengan jayanya. Ia adalah penting untuk mengetahui bahawa jika anda tidak merawat jangkitan kuku, ia tidak akan hilang dengan sendiri. Anda akan perlu untuk merawat jangkitan ini secara aktif untuk membasmi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar