Telah berubah warna kuku jari kaki? - Ia Maha Bijaksana Memulakan Rawatan Awal

Telah berubah warna kuku jari kaki? - Ia Maha Bijaksana Memulakan Rawatan Awal

Sesiapa pun akan mengatakan bahawa ada masalah apabila anda mempunyai kuku jari kaki berubah warna. Ia bukan satu penggantian secara tiba-tiba kuku yang sihat tetapi elaun anda sendiri untuk membangunkan kulat kuku jari kaki tumbuh ke dalam. Dalam istilah perubatan ia merupakan pertumbuhan tidak wajar jangkitan kulat kuku. Ia juga mungkin disebabkan oleh kecederaan kepada kuku jari kaki, menyebabkan pendarahan di hujung jari. Ia boleh diikuti dengan menghitamkan bawah kuku disebabkan oleh pertumbuhan bakteria. Menggunakan pengilat kuku dan bahan-bahan pewarna yang tidak bersih pada kuku secara tidak langsung membahayakan kuku. Walaupun mereka digunakan secara luaran ke atas kuku, ia boleh menyebabkan kesan berbahaya. Di antara mereka, yang kuku kaki berubah warna dan kuku kaki sudah berpecah adalah dinamakan menjengkelkan untuk sesiapa sahaja yang mempunyai mereka. Masalah ini dikenal pasti sebagai jangkitan kuku, dan ia adalah bijak anda memulakan rawatan awal.

Dalam keluarga kulat berubah warna, yang kategori dipanggil dermatophytes ditanam dalam budaya makmal kelihatan kebanyakannya kuning, coklat gelap, atau kemerahan. Kategori lain iaitu saprophytes kulat yang menyerang kuku berwarna hitam, hijau, coklat, atau tidak berwarna. Kulat kuku untuk kelihatan berbeza menunjukkan ciri-ciri yang berbeza. Kulat mula-mula muncul sebagai tempat yang kuning atau putih, dan warna yang berkembang lebih dan lebih sebagai kulat merebak ke seluruh kuku.

Walaupun jangkitan kuku tumbuh adalah untuk merosakkan kuku untuk yang paling teruk, kuku jari kaki yang berubah warna juga gejala positif pertumbuhan kulat. Sebaik sahaja anda mempunyai kuku jari kaki yang berubah warna, anda mempunyai peluang yang adil untuk melihat kuku anda mendapat serangan kulat kepada mana-mana tahap jika tidak dirawat dengan betul. Malah apabila anda mengambil berat untuk rawatan yang sewajarnya kuku jari kaki kulat mengubati anda akan memerlukan tempoh masa yang panjang. Jika anda berlaku untuk melihat kuku jari kaki anda berubah warna jika tidak, ia adalah yang terbaik yang disyorkan untuk mendapat nasihat doktor anda untuk mendapatkan nasihat perubatan tanpa menunggu mengesahkan keraguan anda.

Perundingan awal dan rawatan awal boleh membantu anda menyembuhkan kuku jari kaki berubah warna. Oleh kerana kos ubat-ubatan klinikal / preskripsi yang tinggi, ramai orang secara semula jadi pilih ubat semula jadi untuk permohonan topikal. Beberapa rawatan rumah terbaik boleh menjadi dengan minyak pokok teh dan minyak oregano yang mempunyai ciri-ciri anti-kulat yang tinggi untuk membantu menyembuhkan kuku jari kaki berubah warna. Terdapat juga beberapa ubat semula jadi yang termasuk herba lisan untuk menyokong rawatan topikal.

A kuku jari kaki berubah warna pada peringkat awal jangkitan boleh diubati, dan anda pasti untuk mendapatkan kembali normal kuku sihat anda. Jika rawatan yang ditangguhkan anda akan membangunkan kuku kulat maju, dan anda akan mempunyai peluang miskin untuk menyembuhkannya cepat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar