Tiga Kumpulan Makanan Yang Meningkatkan Ketinggian Sememangnya

Tiga Kumpulan Makanan Yang Meningkatkan Ketinggian Sememangnya

Kita semua tahu bahawa senaman adalah kunci untuk mencapai matlamat kecergasan mana orang, termasuk membesar. Walau bagaimanapun, pemakanan yang baik sering diabaikan. Dalam usaha untuk berkembang, anda perlu makan makanan yang betul yang meningkatkan ketinggian. Seperti kebanyakan diet, ia adalah yang terbaik untuk memilih makanan keseluruhan dalam bentuk semula jadi. Sebagai contoh, pilih kentang bakar dan bukannya kentang goreng dan kentang goreng. Berikut adalah beberapa makanan untuk menjadi lebih tinggi.

Protein

Protein makanan yang kaya menyediakan asid amino untuk membina tisu otot baru. Mereka juga membantu menguatkan ligamen anda. Badan kita menghasilkan bukan asid amino penting tetapi kita perlu mendapatkan asid amino kami daripada makanan. Protein makanan yang kaya termasuk daging lembu, ayam, ikan, telur, dan susu. Cuba untuk memilih potongan ramping daging. Anda juga boleh menggunakan makanan tambahan protein.

Kalsium dan Vitamin D

Kalsium diperlukan untuk membantu mengekalkan tulang yang kuat. Tulang yang kuat diperlukan untuk menggalakkan postur yang baik. Vitamin D membantu badan anda menyerap kalsium. Kalsium adalah penting terutamanya semasa peringkat pertumbuhan kita dan apabila kita semakin tua, kerana itu adalah masa yang apabila tulang kita lemah. Anda boleh mendapatkan kalsium daripada makanan tenusu seperti susu, keju, dan yogurt. Jika anda tidak boleh mendapatkan cukup kalsium melalui makanan, anda boleh menggunakan makanan tambahan kalsium. Mencari satu yang juga mempunyai vitamin D.

Buah-buahan segar dan sayur-sayuran

Buah-buahan dan Sayur-sayuran dan juga makanan yang meningkatkan ketinggian. Makanan ini adalah rendah gula dan lemak. Mereka juga penuh dengan vitamin dan antioksidan. Antioksidan melawan penghasilan radikal bebas yang boleh memberi kesan negatif ke atas sel-sel anda. Cuba makan pelbagai buah-buahan dengan pelbagai warna yang berbeza.

Ini adalah makanan yang meningkatkan ketinggian. Anda perlu mengambil makanan ini dan menghadkan makanan yang tidak baik. Jumlah yang besar alkohol, makanan segera, dan gula dan makanan ringan sarat lemak harus dielakkan atau sekurang-kurangnya terhad. Menggabungkan makanan ini dengan baik yang berkembang regimen senaman lebih tinggi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar