Memikirkan bagaimana untuk Hentikan Berpeluh ketiak

Memikirkan bagaimana untuk Hentikan Berpeluh ketiak

Tidak terkawal berpeluh ketiak adalah keadaan yang dikenali sebagai hiperhidrosis axillary dan ia dialami oleh berjuta-juta orang di semua negara. Malangnya dalam masyarakat kita jika anda tidak mampu untuk bekerja bagaimana untuk menghentikan ketiak berpeluh, tempat basah kelihatan biasa di bawah ketiak sering salah ditafsirkan oleh orang lain yang disebabkan oleh kebersihan yang buruk anda.

Inilah sebabnya mengapa anda mungkin merasa sedikit rasa malu atas masalah anda - bau busuk, tempat basah dan kotoran yang sukar untuk menyembunyikan dan boleh menyebabkan tindak balas negatif daripada orang di sekeliling anda.

Bertuah untuk anda terdapat pelbagai ubat-ubatan boleh didapati. Ada rawatan semula jadi, rawatan perubatan dan rawatan pembedahan. Tetapi sebelum anda boleh bersenam cara untuk menghentikan ketiak berpeluh, anda perlu cuba dan bekerja apa punca sebenar masalah sebenar. Tanpa memahami apa penyebabnya adalah anda biasanya akan merawat gejala dan tidak masalah.

Apa Might Be Menyebabkan ketiak berpeluh Anda?

Tekanan atau kebimbangan berkaitan Punca

Sesetengah orang berpeluh berlebihan jika mereka diletakkan di bawah sejumlah besar tekanan atau bimbang. Adakah ini berlaku kepada anda? Adakah anda sering mendapati bahawa satu ketika anda berasa sihat dan kemudian atas sebab tertentu anda menjadi prihatin tentang sesuatu dan seterusnya rasa anda tahu senjata di bawah anda menitis basah?

Mengetahui bagaimana untuk menghentikan ketiak berpeluh untuk anda akan melibatkan menangani isu asas ini. Anda perlu memikirkan beberapa cara anda boleh mengurangkan kesan-kesan tekanan. Mungkin anda mengambil yoga atau meditasi. Jika tidak ini sesuai dengan anda, anda juga boleh melawat doktor anda dan bertanya tentang ubat-ubatan preskripsi yang boleh membantu.

Punca fizikal

Jika anda mempunyai berat badan berlebihan anda akan cenderung untuk berpeluh lebih. Jika anda membawa berat tambahan daripada suhu badan teras anda akan meningkat dengan beban kerja yang minimum, dan anda akan berpeluh lebih sebagai badan anda membuat satu usaha untuk mengawal suhu badan anda.

Mendapatkan diri anda kembali ke dalam beberapa jenis bentuk akan membantu badan anda meningkatkan keupayaan untuk mengawal suhu teras anda dan anda akan berpeluh kurang akibat.

Punca pemakanan

Badan anda akan berpeluh untuk mengeluarkan apa-apa toksin yang terapung di dalam sistem anda. Jika anda mempunyai diet yang terutamanya terdiri daripada makanan dibungkus, makanan ringan atau makanan dengan banyak bahan tambahan dan pengawet maka anda akan mempunyai lebih banyak racun yang perlu dikeluarkan.

Cuba makan diet yang terdiri daripada makanan terutamanya berlaku secara semula jadi termasuk banyak buah-buahan dan sayur-sayuran segar.

Pastikan anda mendapat banyak cecair (terutamanya air). Ini mungkin bunyi seperti ia akan menyebabkan peningkatan paras peluh anda, tetapi sebaliknya adalah benar-benar benar. Air menyingkirkan toksin daripada sistem anda dan juga mempunyai keupayaan untuk mengurangkan suhu badan anda, kedua-duanya boleh mengurangkan tahap peluh anda.

Bagaimana Untuk Berhenti ketiak Berpeluh Jika Semua yang lain Telah Gagal

Jika anda telah diterokai semua pilihan anda dan apa-apa menyelesaikan masalah anda maka resort akhir anda akan menjadi sama ada pembedahan atau Botox. Kedua-dua prosedur ini berjaya dalam peratusan yang tinggi kes, tetapi mereka hanya perlu disiasat jika anda berada di luar pilihan dan keadaan anda adalah halangan yang serius kepada anda menjalani kehidupan yang normal.

Anda mempunyai banyak pilihan selain yang disebutkan di sini - pastikan untuk menjelajah mereka semua. Setiap orang adalah berbeza dan mungkin mempunyai set yang sedikit berbeza daripada ubat-ubatan yang menyembuhkan keadaan anda. Teruskan mencuba pilihan baru - beribu-ribu orang telah berada dalam situasi anda dan kini berpeluh percuma selama-lamanya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar