Menggunakan Terapi Neurofeedback untuk Mengurus Sakit kronik

Menggunakan Terapi Neurofeedback untuk Mengurus Sakit kronik

Terdapat beberapa penyakit fizikal yang lebih mengecewakan daripada sakit kronik. Jika anda seorang penghidap sakit kronik, anda mungkin telah menghabiskan banyak masa di pejabat doktor anda cuba untuk mencari punca kesakitan anda. Hakikatnya adalah bahawa, tidak kira di mana di dalam badan anda anda mengalami kesakitan, ia sebenarnya berasal di dalam otak. Sakit kronik sering hantu kecederaan lama yang telah lama sembuh; masalahnya ialah bahawa otak dan sistem saraf telah gagal untuk menyedari hakikat ini.

Kaedah Standard Sakit Merawat

Gagal untuk mencari dan merawat punca sebenar sakit, doktor biasanya akan mengambil jalan keluar dengan menggunakan beberapa bentuk ubat preskripsi untuk memberikan kelegaan kepada pesakit. Walaupun ubat-ubatan ini melakukan pekerjaan yang baik pelekat kesakitan dan mengurangkan penderitaan pesakit, mereka sama sekali tidak akan mengeluarkan "hantu di dalam mesin ini."

Jika anda tidak menghapuskan isyarat sakit hantu yang tinggal di dalam otak dan sistem saraf, sakit anda tidak mungkin akan hilang dan anda boleh mendapati diri anda memerlukan lebih kuat dan ubat, dan perlu lebih kerap, sebagai badan anda menyesuaikan diri dengan setiap tahap baru ubat . Walaupun narkotik boleh membawa kelegaan sementara amat diperlukan kesakitan anda, mereka tidak lain hanyalah untuk melepaskan "hantu" isyarat sakit dari otak dan sistem saraf. Selain itu, banyak ubat-ubatan ini adalah ketagihan dan boleh mempunyai beberapa kesan sampingan yang serius, termasuk hati dan kerosakan buah pinggang. Tetapi adakah terdapat alternatif kepada bergantung kepada ubat untuk bebas dari rasa sakit?

Cara Terbaik Menghilangkan Sakit kronik

Jika anda untuk memberitahu seseorang yang mengalami sakit kronik yang mereka boleh hidup tanpa ubat mereka, tindak balas yang anda dapat mungkin tidak boleh dicetak. Walau bagaimanapun, jika anda memberitahu mereka tentang sejenis terapi dipanggil Neurofeedback yang akan membolehkan mereka untuk dicerai ubat-ubatan yang mungkin merosakkan badan dan kehidupan mereka, mereka mungkin berfikir mengenainya. Jika anda manis periuk dan memberitahu mereka bahawa mereka tidak akan perlu berurusan dengan kesakitan ini lagi dan boleh buang preskripsi mereka selama-lamanya, mereka mungkin akan bertanya di mana mereka boleh mendaftar.

Neurofeedback telah membuktikan begitu berkesan dalam menghapuskan kesakitan kronik yang banyak melihatnya sebagai langkah dari hipnosis, yang juga telah digunakan secara meluas untuk merawat sakit kronik. Oleh kerana semua kesakitan berlaku di dalam otak, satu-satunya cara yang benar-benar berkesan untuk merawat gejala ini adalah pada sumbernya. Dengan Neurofeedback, kesakitan "laluan" yang digunakan oleh otak boleh diubah, dan pesakit sering mengalami pemulihan yang ketara, walaupun sakit yang telah tidak responsif kepada lain-lain bentuk rawatan. Jika doktor anda mengesahkan bahawa anda tidak mempunyai kecederaan sebenar yang tinggal, maka anda dengan baik boleh mendapat manfaat daripada terapi Neurofeedback untuk membebaskan anda daripada sakit kronik anda.

Bagaimana Adakah Neurofeedback Terapi Kerja untuk Sakit Kronik?

Latihan Neurofeedback mengajar seseorang untuk mengawal tindak balas fizikal dalaman mereka menggunakan EEG dan biofeedback mesin. Ini membantu anda untuk mencari punca kesakitan hantu dan cuba untuk menghapuskan ia untuk kebaikan. Anda boleh belajar untuk mengawal tindak balas yang sebelum ini dianggap automatik. Menggunakan maklum balas daripada otak anda pada monitor komputer, anda secara beransur-ansur boleh belajar untuk mengawal panjang gelombang menggunakan otak anda.

Ramai pesakit mengalami pemulihan yang penting dan jarang mengalami sebarang remisi kajian sedang dijalankan untuk membawa penuh, kehidupan yang normal boleh dikatakan bebas daripada kesakitan yang telah melanda selama bertahun-tahun. Neurofeedback mengubah kehidupan setiap hari, membolehkan orang ramai untuk kembali ke kehidupan yang normal, perai oleh sakit kronik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar